Klachten
Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz)
Op 1 januari 2016 is de Wkkgz ingegaan. Deze wet vervangt de wetten Kwaliteitswet Zorginstellingen en de Wet klachtrecht cliënten zorgsector en geldt voor elke zorgverlener.
De Wkkgz regelt het volgende:
- Een betere en snelle aanpak van klachten;
- Zorgmedewerkers kunnen veilig incidenten melden;
- De cliënt heeft een sterkere positie;
- De meldplicht zorgaanbieders is uitgebreid.
Zorgaanbieders moeten aangesloten zijn bij een erkende geschilleninstantie.
Mocht u onverhoopt een klacht hebben of het ergens niet mee eens zijn, verzoek ik u vriendelijk dit (eerst) met mij te bespreken. Wellicht komen we er samen uit. Mocht dit geen optie zijn, dan kunt u verschillende stappen nemen. Download onderstaande folder voor meer informatie over hoe te handelen bij een klacht als we er samen niet uit kunnen komen.